Domowe sposoby na cellulit

0
278
cellulit
fot. pexels.com

Pokonanie skórki pomarańczowej nie jest łatwe. Jest jednak możliwe i to bez korzystania ze specjalistycznych zabiegów w klinikach medycyny estetycznej. Przedstawiamy skuteczne domowe sposoby na cellulit, które pomogą Ci w odzyskaniu gładkiej i jędrnej skóry.

Możliwe, że trochę nam nie wierzysz. Na pewno słyszałaś, że cellulit ma… zdecydowana większość kobiet na świecie. Zastanawiasz się więc pewnie, dlaczego tak jest, jeśli istnieją skuteczne sposoby, by się pozbyć cellulitu. Otóż, aby przyniosły one pożądane efekty, niezbędna jest systematyczność i wprost żelazna konsekwencja. Do tego nie wystarczy stosowanie jednej metody – niezbędne jest uderzenie w cellulit na kilku frontach. Jeśli liczysz, że wystarczy na przykład nakładać krem na cellulit, by pomarańczowa skórka zniknęła, rozczarujesz się. Oczywiście trzeba też pamiętać, że nie w każdym przypadku uda się w stu procentach pozbyć cellulitu. Domowe sposoby nie wystarczą, jeśli skórka pomarańczowa jest już mocno zawansowana. Nie wystarczą też, jeśli są jakieś głębsze przyczyny, na przykład problemy hormonalne. Zawsze jednak stosowanie domowych sposobów na cellulit w sposób systematyczny poprawi wygląd skóry i sprawi, że będzie ona jędrniejsza i wygładzona w stosunku do stanu wyjściowego. A zatem – gotowa do walki o gładkie i jędrne ciało?

Odstaw cukier

Słyszałaś na pewno, że są różnego typu diety na cellulit. Nie musisz jednak stosować konkretnego jadłospisu – fundamentem ich wszystkich jest odstawienie cukru. Dlaczego? Cukier to nie tylko kalorie, które odkładają się w postaci tłuszczyku, którego nadmiar sprzyja cellulitowi. To też substancja, która niszczy kolagen w naszej skórze i pogarsza jej kondycję. Nadmiar cukru w diecie przyspiesza też procesy starzenia komórek. Co ważne, nie wystarczy, że wyeliminujesz słodycze i słodkie napoje. Cukier dodawany jest do bardzo wielu produktów, na przykład wędlin. Na początek czeka Cię więc uważne studiowanie etykiet. Oczywiście nie chodzi o to, żeby cukru nie jeść w ogóle. Miesięczny detoks cukrowy zmieni jednak Twoje przyzwyczajenia i smak i łatwiej będzie ci włączyć do jadłospisu rozsądne ilości cukrów. Do diety włącz za to jak najwięcej świeżych warzyw, na przykład w formie zielonych koktajli.

Szczotkuj ciało

Szczotkowanie ciała na sucho dwa razy dziennie powinno jak najszybciej wejść Ci w nawyk. Dlaczego? Masaż szczotką pobudza krążenie krwi i limfy, ułatwia usuwanie toksyn z komórek. W efekcie skóra wygładza się i ujędrnia. Masaż usuwa też łagodnie martwy naskórek i przygotowuje skórę do przyjęcia substancji aktywnych z kosmetyków. Efekt regularnego szczotkowania ciała zobaczysz już po miesiącu.

Nie wyrzucaj fusów po kawie

Fusy po kawie to świetna baza do domowego peelingu antycellulitowego. Kofeina nieprzypadkowo znajduje się w profesjonalnych kosmetykach na cellulit. Świetnie wygładza i sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Jak zrobić taki domowy peeling na cellulit? Kawę wystarczy zmieszać z odrobiną oleju, na przykład kokosowego i wmasować w wilgotne ciało, a następnie spłukać ciepła wodą. Od razu po użyciu skóra będzie gładka i przyjemna w dotyku.

Gra w ciepło – zimno

Zmiany temperatur wpływają świetnie na skórę. Dlatego warto podczas codziennego prysznica zafundować sobie tani i skuteczny zabieg na cellulit, jakim jest naprzemienny natrysk ciepła i zimną woda. Zaczynamy od niewielkich różnic temperatur, by na koniec używać naprawdę gorącej i lodowatej wody. Kończymy zawsze dłuższym zimnym natryskiem. Dodatkowy efekt – w ten sposób hartujemy się i poprawiamy swoją odporność.

Domowe ćwiczenia na cellulit

cellulit
fot. pixabay.com

Choć treningi w klubie fitness czy na siłowni dają świetne efekty, w domu także możesz skutecznie wymodelować sylwetkę i zredukować skórkę pomarańczową. Jak to zrobić? Na YouTube znajdziesz dużo świetnych domowych treningów, zarówno kardio jak i siłowych. Zawsze możesz też po prostu włączyć energetyczną muzykę i potańczyć a potem wykonać serię ćwiczeń na problematyczne partie ciała – znakomicie sprawdzają się różnego rodzaju przysiady, wykroki, unoszenie nóg z obciążeniem czy wypychanie bioder do góry w leżeniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here